فرسنگ ها دوری

اشعار، دوبیتی وغزلیات ناب

فرسنگ ها دوری

اشعار، دوبیتی وغزلیات ناب

درباره بلاگ

اشعار، دوبیتی وغزلیات ناب

آخرین مطالب
۲۱ دی ۹۵ ، ۱۶:۳۸

قصه ى مفت غزل هاى سخا


کفر محض است، نگویم که خدا را چه کنم؟

باتو اى دوست! ولى سلسله ها را چه کنم؟


راستى را تو بگو وقتى به مطلب برسم

و تو از من بشوى، دست دعا را چه کنم؟


با تو هرگز به لبم، چون و چرایى نرود 

تو که پاسخ بشوى، چون وچرا را چه کنم؟


اى بهارم! 

            و زمستان و خزانم! 

                                     و تموز!

تا که اقلیم منى، آب و هوا را چه کنم؟


آى اى شعر! 

              و اى دفتر و دیوان و قلم! 

او که با شدهمه هستند، شمارا چه کنم؟


با شکر خنده ى او- آن که سراپا غزل است-

قصه ى مفت غزل هاى سخا را چه کنم؟!


 (ضیاءالحق سخا )


اشتراک گذاری:

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی